HINSEBERG

Nu är det alldeles snart dags för release av skivan Hinseberg!

Den 16 maj släpper vi den första singeln: What man. Det är undertecknad och Love Truvandi som står bakom text och musik, och Sara har producerat den tillsammans med Linn Fijal. Jag träffade Love på Hinseberg, och ljuv musik uppstod!

Den 16e maj gästar vi också Lotta Bromé på P4 kl 14.20, och under kvällen är vi med i Kulturnyheterna i samband med Aktuellt vid 18.

”För 10 år sedan såg jag filmen Walk the Line om Johnny Cash. Då föddes en idé som förändrade mitt liv. Jag bestämde mig för att ge mig ut på turné i Sveriges fängelser. Sedan dess har jag gjort konserter och skrivit låtar tillsammans med intagna på många anstalter runt om i landet. Jag anade inte då hur nära jag skulle komma människor som förlorat så mycket och gjort sådant som kan anses oförlåtligt. Genom musiken har vi mötts. En del av den tid jag spenderat på Sveriges största kvinnoanstalt, har resulterat i en samling sånger från dem vars vägar korsats på Hinseberg.” – Sara Thuresson

Redan idag finns singeln att lyssna på via Spotify. What man heter alltså låten, med Love Truvandi och Sara Thuresson.

hinseberg spotify.jpg

Lämna en kommentar